İnsanın açmazlarını ifşa etme arayışına iki farklı kuşak sanatçının üretimleri üzerinden bakan
“Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir” başlığındaki sergi; çeşitli doğal malzemeleri
kullanarak geliştirdiği özgün tekniğiyle ürettiği ve arture adını verdiği resimlerle sanat
tarihinde kendine güçlü bir yer edinmiş Yüksel Arslan ile alegorik, fantazmatik ve zarif bir
estetik evren içinde sosyal normların altını güçlü bir söylemle kazıyan Erinç Seymen’in
yapıtlarını karşılaşma formunda izleyiciye sunuyor. “Gökyüzü Başımızın Üstüne Düşebilir”
sergisi, izleyiciyi bu dünyaya yabancılaştıran, trajedi ve mizah, dişil ve eril, gerçeklik ve sanrı
gibi karşıt görünen kavramların tuhaf karışımı ile insanda müphem duygular uyandıran
tedirgin edici bir atmosferi paylaşıyor.

Yüksel Arslan ve Erinç Seymen’in yapıtları izleyiciyi, insanlığın yarattığı sahte evrenden
gerçek dünyaya giden uzun ve şiddetli bir yolun girişini bulabilmeleri için sarsıyor. Hegemonik
sistem ve kültürlere dair direnen/eleştiren bir perspektifin sürekliliğinin altını çizmeyi
amaçlayan sergi, iki sanatçının üretimlerini farklılıklar içinde aynı amacın tezahürü olarak yan
yana getiriyor.

Derya Yücel küratörlüğünde, Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu ve Zilberman iş birliğinde
gerçekleşen sergi, Nâzım Hikmet Kültürevi’nde 26 0cak 2025 tarihine dek ziyaretçilerini
bekliyor.
Daha fazla görselin yer aldığı basın kiti için tıklayınız.
Erinç Seymen hakkında:
ERİNÇ SEYMEN (1980, İstanbul) Erinç Seymen (d.1980, İstanbul-Türkiye) eserlerinde sınıfsal farklılıklar, toplum,
cinsiyet, kimlik, aile ve milliyetçilik kavramlarının eleştirisine odaklanır. Sanatçı yoğunlukla desen olmakla
birlikte resim, heykel, video ve yerleştirme gibi çeşitli disiplinler ile çalışır. Sanatsal üretiminde özellikle
odaklandığı güç kavramını eserlerinde oyunculuk ile karşı karşıya getirerek dönüşüme uğratır. Seymen İstanbul
başta olmak üzere, Ankara, Viyana, Paris, Berlin, Miami, Londra, Helsinki, Lizbon ve Eindhoven'da kişisel sergiler

İlk kişisel sergisi açıldı İlk kişisel sergisi açıldı

açtı ve karma sergilere katıldı. Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümünden mezun oldu. 2006 yılında Yıldız
Teknik Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesinde Bob Flanagan üzerine yazdığı tez ile yüksek lisansını
tamamlayan Seymen'in seçili kişisel sergileri arasında; Homo Fragilis (Zilberman İstanbul, 2017), En Başa Dön
(Galata Rum Okulu, İstanbul, 2017), Tohum ve Mermi (Rampa, İstanbul, 2012), İkna Odası (Galerist, İstanbul,
2009); Man Jam, Aura Seikkula küratörlüğünde (Finnish Museum of Photography, Helsinki, 2007); Karma
sergileri arasında; Locus Solus (Arter, İstanbul, 2021), İçimdeki Çocuk: Ömer Koç Koleksiyonu'ndan Bir Seçki
Sergisi (Abdülmecid Efendi Köşkü, İstanbul, 2019), Otelde Bir Gün (Zilberman, İstanbul, 2018), İntihal mi? Hal
mi?, Yapı Kredi Kültür Sanat, İstanbul, Türkiye (2018); OHNE, Mekan68, Viyana (2016); Her Tercih Diğer
İhtimaller İçin Bir Dışlamadır II (SALT Beyoğlu, İstanbul, 2015), VIVO, Ahmet Doğu İpek ve Kerem Ozan Bayraktar
ile (Kasa Galeri, Sabancı Üniversitesi, İstanbul, 2015, Çok Sesli, Türkiye’de Görsel Sanatlar ve Müzik (İstanbul
Modern Sanat Müzesi, İstanbul 2014), Confessions of Dangerous Minds Contemporary Art From Turkey
(Saatchi Gallery, Londra, 2011), Ruh Halleri: Çığrından Çıkmış Bir Nesil (Ecole Nationale Superieure des
BeauxArts, Paris, 2010), İstanbul, traversée (Palais des Beaux Arts de Lille, Lille, 2009), I Myself am War! (Open
Space, Viyana, 2008), An Atlas of Events (Foundation Calouste Gulbenkian, Lizbon, 2007), Along the Gates of
Urban(K&S Galerie, Berlin, 2004) yer alıyor.
Yüksel Arslan hakkında:
YÜKSEL ARSLAN (1933, İstanbul) 1953-1954 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümünde okudu.
İlk sergisini hocası Mazhar İpşiroğlu ve Sabahattin Eyüboğlu’nun girişimiyle 1955’te Maya Galerisi’nde açtı.
1959’da İstanbul Alman Kültür Merkezi’nde Phallisme isimli bir sergi açtı. André Breton’dan Uluslararası
Sürrealizm Sergisine katılması için davet alıp gidemediği Paris’e daha sonra 1961’de galerici Raymond
Cordier’nin davetiyle gitti. Aynı yıl ilk arture‘lerini yaptı. Paris’teki ilk sergisi ‘’Homonculuscucus-palus, planus-
phallus- micrococcus’’u Raymond Cordier galerisinde düzenlendi. 1962’de Ferit Edgü’nün yazdığı Bozgun adlı
kitabı resimledi. 1962’de Arturo Schwarz kendisinden altı arture satın aldı. 1967’de kısa bir süre için geldiği
Türkiye’de açtığı sergideki on resim müstehcen olduğu gerkçesiyle toplatıldı ve hakkında dava açıldı. Aklanır
aklanmaz resimlerini alıp Paris’e gitti ve 2009 yılındaki retrospektifine değin de dönmedi 1968-1969’da
Aliénations dizisini, 1969-1975 arasında otuz arture’ den oluşan ve Maloine Yayınevi tarafından kitaplaştırılan
Le Capital dizisini gerçekleştirdi. 1975-1979 arasında Essai d’Actualisation du “Capital” serisini gerçekleştirdi.
1976’da Mehmet Ulusoy’un Egoist Hesabın Buzlu Sularında oyununun dramaturjisini yaptı. 1980’de Influences
dizisine başladı. 1981’de Sedat Simavi Görsel Sanatlar Ödülünü İlhan Koman’la paylaştı. 1982’de Grandville Kara
Mizah Ödülünü aldı. 1984’ten 1986’ya kadar Autotorture dizisi üzerinde çalılştı. 1986’da L’Homme dizisine
başladı. 1990-1999 arasında Jacques Vallet ile karşılıklı konuşmalarından oluşan L’Homme dizisi yayınlandı.
2008’de New York Drawing Center’ da Brett Littman küratörlüğünde 27 arture’dan oluşan bir sergi açtı. 2009’da
bir retrospektif düzenlendi. 2011’ de Ferit Edgü’yle mektuplaşmaları kitaplaştırıldı.
Nâzım Hikmet Kültürevi
Yüzüncüyıl, Uğur Mumcu Blv. 7/A, Nilüfer/Bursa
Instagram:
https://www.instagram.com/nilufersanat
https://www.instagram.com/niluferbel
Detaylı bilgi ve söyleşi talepleri için lütfen iletişime geçiniz:
Burcu Dimili
[email protected]
+90 (554) 458 33 13